miercuri, 7 martie 2012

Recenzie Orasul Oaselor de Cassandra Clare(10)

“Seria Instrumente mortale creeaza o lume de poveste in care as fi incantata sa traiesc. Absolut minunata!” -  Stephenie Meyer, autoarea romanului Amurg
Clary Fray, o fata de cincisprezece ani, are darul Vederii... un dar pe care ceilalti oameni nu-l au. Ea vede vampiri, varcolaci, zane, demoni si alte creaturi care populeaza Lumea din Umbra.
In Orasul Oaselor, cartea intai din seria Instrumente mortale, mama lui Clary, Jocelyn, dispare si ea insasi e atacata de un demon – un ravener inspaimantator. Astfel, tanara ajunge sa-i cunoasca pe vanatorii de umbre, razboinici a caror misiune este sa-i apere pe oameni de demoni si sa-i controleze pe vampiri si varcolaci.
De asemenea, Clary il intalneste pe Jace, un tanar fermecator, si, impreuna cu el, incearca sa dezlege nenumaratele taine ale Lumii din Umbra. Cine a rapit-o pe Jocelyn? Unde se afla Pocalul Mortal si ce puteri are acesta? Cine l-a transformat pe Simon, cel mai bun prieten al lui Clary, in sobolan si cum poate fi desfacuta vraja? Cum a reusit Clary sa dobandeasca dintr-odata Vederea? De ce sunt demonii interesati de o mundana oarecare?
Nu in ultimul rand, Clary incearca sa-si inteleaga propriile sentimente – in ce relatie se afla ea de fapt cu Jace si Simon?
Un roman urban fantasy pentru tineri de toate varstele cu, o actiune plina de suspans, ritm alert, imaginatie si originalitate!

Parerea mea:Ce pot spune e doar UAU!Am auzit zvonuri bune despre aceasta carte,dar n-am crezut ca va fi asa de interesanta.Am citit-o pe nerasuflate,in ciuda timpului meu non liber.Povestea incepe cu o fata pe nume Clarissa Fray cand intr-un club vede trei vanatori de umbre care vor sa omoare pe cineva.Atunci i se spune ca ea are un dar,si anume Vederea,care ii arata Lumea din Umbra,lume nevazuta de oamenii obisnuiti.Dupa ce mama ei e rapita,iar ea aproape omorata,este ajutata de Jace,cel mai bun vanator de umbre de varsta lui,si dusa la Institut unde mai sunt alti doi frati:Isabelle si Alec.Impreuna cu ei,Clary afla multe secrete intunecoase si dureroase despre fosta ei viata si mama ei.Mama acesteia i-a ascuns totul,si a facut ceva ca sa nu-si aminteasca nimic.Dar cu ajutorul si apararea lui Jace,ea afla totul.Dar inca nu e sigura de sentimentele in legatura cu Jace,dupa ce a aflat ca prietenul ei cel mai bun o iubea de cand erau mici.Cateodata aveam impresia ca Clary era prea fricoasa sau natanga,dar la sfarsit imi demonstreaza contrariul.La sfarsit s-a intamplat ceva pe care as fi putut paria ca nu avea cum sa se intample.Ceva ce nu as fi vrut sa aud sau ceva la care nici nu as fi vrut sa ma gandesc.Ceva care a zdrobit-o pe Clary,la fel ca pe mine.A fost o carte tulburatoare si intriganta.Pot sa spun ca abia astept sa citesc volumui 2.Merita sa o cititi si sa fiti partasi la aventurile lui Clary!

Punctajul meu:10/10